Alsó tagozatos a nagyobbik fiam, elég csúnyán ír, nem igazán segítenek a szépírás gyakorlatok, pedig sokat gyakorol pluszban is. Mit lehetne tenni?
Kedves Balázs!
Egészen biztosan meglesz az eredménye a sok otthoni munkának, tiszteletre méltó, hogy külön is gyakorolnak fiával.
Az írás külalakja valóban sokaknál nem megfelelő, nehéz azonban látatlanul megítélni a helyzetet. Nem mindegy, hogy mekkora a gyermek, és hányadik évfolyamot végzi most. Gyakran előfordul, hogy a kisiskolások finommotorikája még nem megfelelő, és a csúnya külalakot ez okozza. Ez otthoni keretek között is jól fejleszthető, és nem is feltétlenül az írással függ össze, amit rendszerint a csúnyán író gyermekek nem is szeretnek gyakorolni. Ilyenkor a kézzel való apró finommozgások gyakorlásán van a hangsúly, ez sok játékosan is végezhető tevékenység közben alakul, mint például a csipeszelés, gyurmázás, vágás, ragasztás, gumizás, cipőkötés, gyöngyfűzés, varrás, apró dolgok rámolása, táblára tűzése stb. Érdemes tudni azonban, hogy a diszgráfia, azaz írászavar megnyilvánulhat nagyobbaknál az írás csúnya külalakjában is. Ezért mindenképpen javaslom, hogy keressenek fel logopédus szakembert ez ügyben, aki a vizsgálatot követően hasznos tanácsokkal, esetleg terápiás megsegítés javaslatával tudja önöket megtámogatni. Remélem, mielőbb kiderül majd, hogy mi áll fia csúnya írásának hátterében.
Fotó: Jimmie Quick
A Mit tehetek, ha csúnyán ír a gyermekem? bejegyzés először a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat jelent meg.